Handelsbetingelser

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål ved køb på webshoppen her. Hvis ikke er du altid velkommen til at ringe eller skrive til os.

Webshoppen drives af:

KLINIK RETOUCH APS

Hovedvagtsgade 6

1103 København K

CVR nr. 37369705

info@retouchclinic.dk

Tlf: 33  13  10 30

Om at handle hos Retouch Clinic

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Alle de varer du finder i vores webshop kan købes online her og nu. Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse og antal. Klik herefter på knappen ‘Læg i kurv’. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på ‘Gå til bestilling’.
Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på “Gennemfør bestilling” og dine varer er på vej til dig.

Kan jeg ringe til jer?

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 33131030. Telefonen er åben hverdage kl. 11.00 – 17.00. Husk du også altid kan sende en email til info@retouchclinic.dk. Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer. Vi ser frem til at høre fra dig.

SPØRGSMÅL OMKRING EN VARE

Varen jeg gerne vil have er udsolgt – får I flere af den?

Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores VIP-kundeklub.

Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, men hvis du har brug for yderligere information, så skriv til info@retouchclinic.dk.

SPØRGSMÅL OMKRING BETALING

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

  • Dankort
  • Dankort / VISA-Dankort
  • VISA
  • De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25%). Al handel på retouchclinic.dk foregår på dansk.

Kreditkort

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:

    • Kreditkortnummer
    • Udløbsdato
    • Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan Retouch Clinic ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på ‘Godkend’. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra Retouch Clinic. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.

·         Er det sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille ‘Secure Server’-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos Retouch Clinic beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internetet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos Retouchclinic.dk.

Bliver jeg nødt til at bestille online?

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

  • Hvornår trækker I pengene?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Retouch Clinic. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

FRAGT OG LEVERING

  • Kan jeg hente varerne i Jeres klinik?

Ja, det kan du. Du vælger blot “Afhentning i klinik” under forsendelse, så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

  • Leveringstid
  • Ordrer modtaget inden kl.14.00 afsendes samme dag. Udenlandske ordrer afsendes inden tre hverdage. Undtaget herfra er varer angivet som bestillingsvarer med længere leveringstid. Varerne sendes med Post Nord. Du får en bekræfelses email med angivelse af Post Nords pakkeseddel nummer, så du har mulighed for at spore (tracke) din pakke på www.postnord.dk og se hvor den er i deres system.
  • Hvis du ønsker levering af pakken på en bestemt dato (f.eks. en gave), sender vi pakken fra vor webshop hverdagen før den ønskede leveringsdato. Du skal blot indsætte ønsket leveringsdato i feltet “leveringsdato”.

Alle varer leveres så længe lager haves.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

  • Beskadiget pakke
    Er din pakke beskadiget ved levering skal der reklameres til Post Nord. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD. Kontakt Retouch Clinics kundeservice på info@retouchclinic.dk – så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.
  • Hvad skal jeg betale i fragt i DK?

Intet. Vi leverer GRATIS i Danmark.

  • Hvad skal jeg betale i fragt uden for Danmark?

Vi leverer til de Skandinaviske lande (Sverige, Norge, Grønland, Færøerne samt Island). Fremgår dit land ikke på listen i indkøbskurven, kan du kontakte os og vi vil forsøge at opnå aftale om levering dertil.

  • Skal jeg betale told på varerne?

Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.

  • Modtagerflex

  • Vær opmærksom på at du ved tilmelding til PostNords ordning “modtagerflex” selv hæfter for pakken hvis den skulle bortkomme.
  • Aftaler om modtagerflex indgåes mellem dig og Post Nord. Retouch Clinic har ingen indflydelse på dette og kan derfor heller ikke påtage sig ansvar for pakker der evt. skulle bortkomme.

JEG HAR AFGIVET EN ORDRE

  • Kan jeg ændre ordren?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

  • Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så?

Post Nord vil lægge en seddel i din postkasse (ved omdeling), og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus typisk dagen efter. Vi anbefaler at du sender til dit arbejde, så der altid er nogen til at modtage din pakke.

  • Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vores kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.

  • Min bestilling er en gave.

Du noterer blot det er en gave. Så pakker vi ordren flot ind og hvis du gerne vil have en lille hilsen ved udfylder du blot tekst feltet, så vedlægger vi et lille kort med din tekst.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

  • Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på retouchclinic.dk
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
  • a) har modtaget din vare
  • b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejser sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
  • c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
  • Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via info@retouchclinic.dk  el. tlf. 33 13 10 30. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
  • Varer købt hos Retouchclinic.dk kan alle returneres med normal post. Hvis du anvender medsendte returlabel er din udgift DKK 29,- (fratrækkes din refundering)

·         Varens stand, når du sender den retur

  • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
  • Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

·         Tilbagebetaling af købsbeløbet

  • Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
  • Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
  • Hvis du fortryder, skal varen sendes til: Retouch Clinic Hovedvagtsgade 6, 3 tv. 1103 København K att.: Webshop. Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale.

 

  • Hvad skal jeg sende med tilbage?
  • Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura.
  • Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

  • Jeg har brug for at returnere en vare med Post Nord
  • Ved ren ombytning til andre varer, er det gratis at benytte vor medsendte returlabel. Genfremsendelse af ny varer i henhold til fragt som ved ny køb. Såfremt du ønsker penge tilbage for én eller flere varer, kan du vælge at benytte vor medsendte returlabel, som koster DKK 29,- (der fratrækkes din refundering).
  • Express bytte
  • Hvis du ikke vil vente på, at vi ombytter din vare til ny størrelse eller ny farve, så kan du benytte dig af Express bytte. Du laver en ny ordre med det samme, skriver det nyeordrenr. på din returseddel og sender pakken retur til os. Du undgår således yderligere omkostninger. Herefter sørger vi for at refundere det oprindelige beløb for dine returvarer. Det er vigtigt, at du benytter den vedlagte returlabel. Returpakken indleveres på posthuset.             

Bemærk, ved returnering betaler du selv porto, medmindre der er tale om en ombytning eller reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav vil ikke blive modtaget.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

  • Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
  • Når du handler på retouchclinic.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
  • Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
  • Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
  • Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
  • Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.
  • Bemær! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
  • Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på info@retouchclinic.dk og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

  • Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst kundeservice med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Retouch Clinic  har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Retouch Clinic og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren fra Retouch Clinic har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige hos Retouch Clinic er Cathrine Würtz

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Retouchclinic.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Retouchclinic.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Retouch Clinic via e-mail info@retouchclinic.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Cathrine Würtz via e-mail cw@retouchclinic.dk eller tlf. 33 13 10 30. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby tlf.: 4171 5000 www.kfst.dk