FJERNELSE AF MODERMÆRKER OG KNOPPER

Mange af os oplever med tiden, at vores krop forandrer sig. Det er ganske naturligt, men nogle forandringer kan være til kosmetisk irritation. Flere kan med alderen få små eller store skønhedspletter og modermærker, der stikker langt ud af huden, eller knopper som dukker op forskellige steder på kroppen. Talgcyster og fedtknuder er også noget, der kan opstå, og som kan virke generende for ens velvære. Alle disse modermærker eller knopper kan heldigvis fjernes ved et simpelt, lille indgreb.

Foregår i lokalbedøvelse. Forandringen optegnes og der anlægges lidt lokalbedøvelse. Forandringen fjernes herefter, der sutureres og anlægges en tapeforbinding. Det varer som oftest 10-20 minutter.

KOMPLIKATIONER OG RISICI

Der vil altid komme et lille ar, men plastikkirurgen vil forsøge at lægge det på en sådan måde, at det bliver mindst mulig synligt. Der kan opstå efterblødning, betændelse, indtrækning eller frembulning. Forsinket sårheling, eller at såret springer op, kan ligeledes forekomme. Det er dog sjældent, at der opstår nogle problemer i forbindelse med disse småoperationer.

Trådene fjernes 1-2 uger efter operationen. Ingen sygemelding er nødvendig, for man kan oftest umiddelbart efter operationen genoptage sit arbejde. Du skal beholde tapen på indtil trådene er fjernet, og du kan godt bade med denne og blot føntørre eller duppe tapen tør. Smerterne er meget svage, og kan klares med en Panodil. Undgå kraftige bevægelser af den pågældende legemsdel og vær forsigtig med sport.

2.900 kr.

Efterfølgende modermærker/knopper (pr. knop)  600 kr.