AKNE

Akne og bumser kan påvirke selvtillid og udadvendthed i en grad, så det kan være invaliderende. Hos Retouch Clinic kan vores hudlæge få bugt med dine hudproblemer og fremme en fejlfri hud efter akne ar. Vi benytter os af mange forskellige teknikker til at opnå det bedste resultat for netop din hud. Vores hudlæge skræddersyr et individuelt behandlingsprogram til din hud, hvor vi kan anvende den rette blanding af receptpligtige cremer, laser og kemiske peelinger for at bekæmpe din akne.

HVORDAN OPSTÅR AKNE

Akne vulgaris, som også kaldes bumser eller ”uren hud”, er et helt almindeligt problem blandt både vokse og unge. Sygdommen skyldes hovedsageligt, at de døde hudceller ikke skaller af huden, men i stedet sætter sig fast i hudens porer, og derved danner en prop. Denne aflukning fører til, at der opstår hudorme (komedoner). Når komedonerne er hvide eller hudfarvede i toppen kaldes de whiteheads (lukkede komedoner), og når de er sorte i toppen kaldes de blackheads (åbne komedoner). Disse komedoner kan blive inficeret med en bakterie kaldet propionibacterium, hvilket ses som rødme, irritation og gullig væske fra komedonerne.

Det tager som regel flere måneder og flere behandlinger at gå fra uren til ren hud.

BEHANDLINGSMULIGHEDER

LASER MOD AKNE AR

Laserbehandlinger kan reducere mængden af propioni-bakterier samt størrelsen af talgkirtlerne, og samtidig kan talgkirtlernes produktion af talg nedsættes. Laser får også røde mærker efter gamle bumser til at hele hurtigere. Huden vil efter en laserbehandling føles varm, men man kan genoptage dagens gøremål lige efter behandlingen.

RECEPTPLIGTIG MEDICIN

Få udskrevet en recept til medicin af vores hudlæge, som kan hjælpe dine akne ar til at blive pænere.

KEMISKE PEELINGER

Lukkede og åbne komedoner (hudorme) kan behandles ved at øge afskalningen af overhuden med f.eks. frugtsyre, salicylsyre, azaleinsyre og TCA. Herved vil de døde hudceller ikke kunne sætte sig fast i poren og en bums vil ikke kunne blive dannet. Ligeledes vil en kemisk peeling kunne ”støvsuge” nede i poren, så begyndende bumser kan stoppes inden et udbrud.

Efter en peeling vil huden være rødlig, men efter en time ser man fin ud i huden – alt afhængig af hvilken peeling man vælger. En peeling kan også gøre akne ar pænere. Se de forskellige peelinger her.

Mød vores hudlæge

Laser 1.200 kr

Kemiske peelinger 1.500 kr

Priser på cremer og receptpligtig medicin er varierende fra behandling til behandling