1. Erfaring

I takt med den kosmetiske industri stiger støt, tilkommer flere privatklinikker. Dog kan der gå langt imellem kvaliteten! Det handler i høj grad om erfaring. Hvis din behandler kun har få års erfaring, eller mindre,  så er du i en større risiko for at blive fejlvejledt eller for at få et uæstetisk resultat. Det kræver mange års erfaring, at blive en god behandler, både ved injektionsbehandlinger og laserbehandlinger.

Ved en laserbehandling handler det selvfølgelig om udstyr, men det handler i højere grad om den der betjener udstyret! Du kan have den dyreste bil i verden, men hvis ikke du kan finde ud af at køre godt, så kan det være lige meget. Sådan er det ligeledes med lasermaskiner. Man skal vide præcis hvor meget energi der skal bruges, til den enkeltes hudtype. Bruger du for lidt laserenergi, får du intet resultat. Bruger du derimod for meget energi, kan du risikere en alvorlig forbrænding af huden! Hos Retouch har vi både højtteknologisk udstyr og ligeledes rigtig mange års erfaring med at anvende det.

Når det kommer til injektionsbehandlinger, er det vigtigt, at din behandler har styr på anatomi og æstetik! Hvis ikke man er klar over hvor store blodkar og nerver ligger, så kan der opstå fatale fejl og skader på patienten. Hvis din behandler kender anatomien bag, anvender nogle sikre teknikker og en FDA godkendt produkt, så er risikoen for fejl så godt som ikke eksisterende.

Det er derfor vigtigt, at du spørger din behandler ind til mængden af erfaring og kurser!

Hos Retouch skal man som minimum have 4 års erfaring for at måtte arbejde som  kosmetisk behandler, samt have gennemgået utallige kurser. På den måde sikre vi en høj standart og tilfredse kunder.

2. Før- og efterbilleder

Vi ser desværre alt for mange skrækeksempler i branchen, som ser unaturlige ud! Det er derfor vigtigt, at du ser før- og efterbilleder af det arbejde, som den enkelte behandler har lavet, inden du signer op til en kosmetisk behandling.

Et andet målepunkt er, hvordan din behandler selv ser ud? Hvis din behandler har overfyldte læber og kinder samt ingen mimik, så er det nok en rigtig dårlig forudsætning for, at du selv vil opnå en natuligt og æstetisk resultat.

Laver derfor altid en grundig reseach af klinikken og den pågældende behandler.

3. Hygiejne

Risikoen for infektioner er lille ved injektionsbehandlinger. Faktisk er den kun 0.004%, hvis din behandler udfører korrekt desinfektion af huden. Hvis din behandler derimod sløser med hygiejnen, så er risikoen væsentlig større! Undersøgelser viser, at kombinationen af sprit og klorhexidinsprit er den bedste kombination for at eliminere uønskede bakterier på huden.

En anden vigtig ting, du som patient skal lægge mærke til, er hvorvidt der ser rent ud på den klinik, du bliver behandlet på. Rod og nus er en utrolig dårlig forudsætning, hvis du ønsker en sikker og korrekt behandling. Læg f.eks. altid mærke til, om der står håndsprit på bordet.

4. Forsikring

Når vi får lavet kosmetiske behandlinger, går tankerne ofte på det flotte og æstetiske resultat, vi begærer. Men hvad hvis tingene ikke går som planlagt!? Er man så forsikret?

Alle ordentlige og godkendte klinikker SKAL have en patientforsikring. Det offentlige sygehusvæsen dækker ikke, ved fejlbehandlinger foretaget på kosmetiske privatklinikker eller privathospitaler. Så hvis du får lavet en fejlbehandling, eller oplever bivirkninger, er der altså ingen kære mor at hente. Hos Retouch er vores patienter dækket af den højeste patientforsikring muligt. Patienter vil derfor altid kunne få tildelt hjælp eller erstatning ved fejlbehandling.

5. Akuthjælp

Som patient på en privatklinik er du herre over din egen sikkerhed. Du skal derfor alt spørge din behandler om hvem der er til at hjælpe, hvis du mod forventning skulle opleve bivirkninger.

Hvis en fejl skulle opstå, efter en behandling, er det vigtigt altid at kunne komme i kontakt med klinikken. På den måde kan man udbedre fejlen.

Hos Retouch har vi altid et akutteam bag os. Vores patinter får som en integreret del af servicen altid udleveret et akutnummer, så de kan få fat på os på alle tidspunkter af døgnet. Det skaber tryghed for både patinterne, men også for os som behandlere. På den måde ved vi, at vores patinter har det godt, og at de har altid mulighed for at ringe angående presserende spørgsmål.

Vi har kompetente sygeplejersker til rådighed, med mange års erfaring indenfor kosmetiske behandlinger, og som har været på utallige komplikationskurser i ind- og udland. Endvidere har vi både en hudlæge og en plastikkirurg som står klar, hvis vores patienter, mod forventning, skulle opleve bivirkninger i forbindelse med en behandling.  Endvidere stille medicinalfirmaet Allergan Eeva Kalaja til rådighed, som er den plastikkirurg i Danmark med mest erfaring indenfor komplikationer og bivirkninger efter kosmetiske behandlinger.